Monday 19 March 2012

KERANA ENGKAU


Ibu,
Menyayangimu
bagai tiada sempadan
setiap detik,
hanya terasa ingin mendampingimu
menceritakan keceriaan di hatiku
di saat aku bersamamu
Walau cuma seketika
betapa indahnya perasaan itu…

Ibu….
ternyata engkaulah,
yang menguatkan aku terus berada di sini…
mengingatkan aku bahawa
hanya engkau yang akan terus berada di sisiku
saat aku merasa sedih
saat aku merasa terluka
saat aku merasa kesunyian
saat aku merasa kehilangan
dan engkaulah yang selalu ada,
saat semua pergi…

Ibu….
betapa ku ingin kau tahu
aku terlalu amat menyayangimu
aku terlalu ingin sentiasa berada disampingmu
setiap masa,
setiap detik, dan
setiap saat yang berlalu….
Yang pasti aku seorang anak
yang selalu memenatkanmu
yang menambah kesibukannmu
tiada yang mampu ku berikan
selain sekeping hati
yang tulus menyayangi sepenuh hati….

andai kata aku dapat mengungkapkannya
betapa aku rasa ingin menangis
tatkala melihat engkau berbalut ketabahan
berbanding kegigihan membesarkanku sehingga dewasa,
sehingga aku telah berada di tahap ini…..

Ibu….
Pengorbananmu tiada tandingannya
hanya ingin kau tahu
betapa aku ingin memelukmu
saat melihat engkau gembira melihatku…

Ibu….
Ratu Hatiku
Duniaku,
Syurgaku.

Terima kasih ku ucapkan
hanya doa yang dapat ku berikan.


P/s: Saya sayang ibu saya
“HASIL KARYA”

ANNECEYA ANDY
6 ATAS CAMBRIDGE 2012

No comments:

Post a Comment